نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان > تجلیل جهاددانشگاهی سمنان از خانواده شهید دانش و اقتدار دفاعی کشور
۱۲۵ بازدید

همزمان با اولین روز از ماه محرم و در آستانه فرارسیدن چهل و دومین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، رئیس، معاونین سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان و جمعی از کارکنان این نهاد انقلابی با خانواده شهید علمی و اقتدار دفاعی کشور، شهید محمد عبدوس دیدار و از خانواده معظم این شهید والامقام، تجلیل کردند.

علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان، هشتم مرداد، در دیدار با خانواده شهید اقتدار دفاعی، محمد عبدوس، ضمن تمجید از مقام علمی و خدمات ارزشمند این شهید والامقام در موکب لبیک یا حسین(ع) در ایام اربعین، با بیان اینکه مصائبی که بر امام حسین (ع) و اهل بیت و مصیبت شهادت حضرت علی اکبر (ع) با هیچ مصیبتی در تاریخ قابل قیاس نیست گفت: شما خانواده محترم این شهید هم در زمره کسانی هستید که جوان رشید و ارزشی خود را تقدیم اسلام کرده و در حال و هوای کربلای حسینی هستید.

وی ادامه داد: توسل به امام حسین و ذکر مصیبت ایشان آرامشی به ما می‌دهد که در هیچ دینی و آیینی وجود ندارد که به فرموده مقام معظم رهبری شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود مگر آنها که در راه خدا مجاهدت می‌کنند و لایق هستند که در این راستا زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به فرارسیدن سالروز تشکیل جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی و مورد وسوق و اطمینان مقام معظم رهبری و مسئولان و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی است و از همین حیث، تجلیل از شهدا و جهادگران علمی، خاصه شهدای علمی و اقتدار دفاعی و علمی کشور را وظیفه و رسالت خود می‌دانیم.

منصفی‌راد ادامه داد: شهید مهندس محمد عبدوس و همچنین شهدای جوان علمی کشور قطعاً برای جوانان ما که در مجموعه جهاددانشگاهی برای کار جهادی و علمی همت و تلاش می کنند، الگو و شاخص خواهند بود.

پدر شهید محمد عبدوس نیز با بیان اینکه انقلاب و جنگ را به طور کامل درک کرده و در حال و هوای جبهه و جنگ و شهادت بوده‌ام اظهار کرد: در مسئولیت و کار با شهدا و سرکشی خانواده آنها سنگینی این مصیبت را درک نمی‌کردم اما در به شهادت رسیدن فرزندم اعتقاد به این وعده خداوند که می‌فرماید شهید نمی‌ میرد و نزد من روزی می‌خورد توانستم به این باور قلبی و درک این مصیبت برسم.

این پدر شهید با اشاره به فرموده حضرت زینب (س) که در روز عاشورا چیزی به جزءزیبایی ندیدم یادآور شد: در تشییع پیکر فرزند شهیدم ۱۰ هزار نفر شرکت داشتند که این یعنی تایید فکر و دیدگاه این شهید که این معنویت موجب آرامش من و خانواده‌ام شده است.

یادآور شود شهید محمد عبدوس از کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۲۲ خرداد سالجاری در حین انجام ماموریت در منطقه عمومی سمنان به شهادت رسید.

بالا