نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان > تجلیل جهاددانشگاهی سمنان از خانواده شهید مدافع حرم
۱۱۱ بازدید

علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم، شهید محمد حسین حمزه  که به همراه معاونین جهاددانشگاهی استان سمنان، رئیس و جانشین بسیج اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان  و سرپرست مرکز علمی کاربردی سمنان صورت گرفت با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست گفت: فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت باید به گونه‌ای باشد که توفیق در راه شهادت نصیب ما شود.

وی افزود: در موضوع محرم و شهادت امام حسین (ع) باید از خداوند بخواهیم که ای کاش توفیق داشتم تا در کنار امام باشم زیرا ممکن است در آن زمان بودیم و رد می‌شدیم که در این راستا فقط ۷۲ شهید کربلا بودند که توفیق شهادت نصیب آنها شد که با بصیرت بودند.

وی با تاکید بر اینکه برای فرهنگ ایثار و شهادت باید الگوسازی کنیم اظهار کرد: در تهدیدها و جنگهای مختلف فرهنگ شهادت، عاشورا و نام امام حسین و یارانش رمز موفقیت و پایداری در برابر دشمنان بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان متذکر شد: دشمنان درصدد هستند تا با هدف قرار دادن بنیان خانواده و کمرنگ کردن فرهنگ عاشورا اسلام و انقلاب را از بین ببرند اما به برکت امام حسین و خون شهدا این انقلاب و نظام حفظ خواهد شد.

منصفی‌راد با اشاره به اینکه هدف ما الگوسازی است یادآور شد: جهاد دانشگاهی دو رسانه ایسنا و ایکنا را دارد که باید از این رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با تاکید بر اینکه دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران روح را جلا می‌دهد اظهار کرد: نسل جدید باید با فرهنگ شهدا آشنا شود که در این راستا جهاد دانشگاهی استان آمادگی لازم در خصوص جهاد تبیین و روایتگری فرهنگ ایثار و شهادت را دارد.

حسن حمزه، پدر شهید محمد حسین حمزه نیز با اشاره به اینکه ما خانواده شهید پروری هستیم که ۲۳ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم گفت: دشمن در صدد سست کردن فرهنگ جهاد وشهادت است که با شهادت شهید سردار سلیمانی این هدف دشمن نقش بر آب شد و موجب شد تا مردم به عظمت انقلاب ونظام پی ببرند.

وی افزود: خداوند می‌فرماید من جانشین شهید در خانواده او هستم هر کس رضایت آنها را جلب کند رضایت مرا جلب کرده و هر کس آنها راه به خشم آورد مرا به خشم آورده که بر این اساس باید از حالت تفکرات دم دستی و ظواهر خارج شویم تا فرهنگ ایثار و شهادت نمود پیدا کند و عظمت خانواده شهدا بیان شود.

حسن حمزه با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا نیتمان درست باشد اظهار کرد: شهدا وسعت عمل وسیعی بعد از شهادت پیدا می‌کنند زیرا ثبت عمل آنها بسته نمی‌شود و خون شهید می‌جوشد .

این پدر شهید با اشاره به اینکه اعضای جهاد دانشگاهی افسران جنگ نرم هستند یادآور شد: همه داده‌های جامعه از دانشگاه است که در این راستا از این نهاد انقلابی می‌خواهم تا آفت‌های دانشگاه را شناسایی و در جذب اساتید دقت شود تا خروجی تفکرات شهید پرور باشد.

به گفته وی؛ ایمان و درون پاک چهاد دانشگاهی موجب دوام این نهاد انقلابی شده است.

بالا