نسخه آزمایشی
۱۶۱ بازدید

حسن رهایی، رئیس جهاددانشگاهی استان، ۱۶ شهریورماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه جهاددانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی با رویکرد نهاد توسعه‎ای و پلی بین جامعه و دانشگاه به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد، گفت: جهاددانشگاهی در ۴۱ سال گذشته خدمات مختلفی را با اتکا به توان داخلی و استعدادهای جوانان ارائه کرده است.

وی شاخص‌ترین این خدمات را پژوهشگاه رویان دانست و افزود: این پژوهشگاه به عنوان یکی از نمادهای خودباوری علمی کشور در دستیابی به دانش سلول‌های بنیادی و سایر دستاوردهای این نهاد است.

رئیس جهاددانشگاهی استان ادامه داد: طی ۲۰ سال گذشته همه مباحث بر ضرورت پیشرفت دانش‌بنیان کشور متمرکز شده که در این راستا جهاددانشگاهی خط مشی خود را توسعه علمی و فناورانه و توسعه فرهنگی به عنوان دو زیرساخت اصلی پیشرفت دانش بنیان کشور انتخاب کرده است.

رهایی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط ویژه کشور، باید تمرکز دولت جدید بر روی ایجاد تحول و جهش اقتصادی در کشور مبتنی بر توان ملی باشد یادآور شد: ضرورت دارد در این حوزه پیشران‌های اقتصادی کشور مشخص و بر روی آنها تمرکز صورت گیرد.

به گفته رئیس جهاددانشگاهی استان، سیاست‌زدگی مفرط نباید مانع خدمات‌رسانی نیروهای توانمند جوان بشود که بر این اساس باید به توانمندی‌های جوانان باور داشت و به آنها فرصت داد.

رئیس جهاددانشگاهی استان از جوان‌باوری و جوان‌یاوری را دو ویژگی مهم نماینده ولی‌فقیه در استان برشمرد و گفت: از شما که به مسائل استان اشرافیت کامل دارید تقاضا داریم، از مسئولان ارشد استان مطالبه کنید تا در رفع نیازهای علمی، آموزشی، پژوهشی استان نگاه درون‌زا داشته و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوانان استان بهره گیرند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا