نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی سمنان > حمایت از ایده‌های فناورانه موجب اشتغال جوانان می‌شود
۱۳۹ بازدید

حسن رهایی، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، امروز، ۲۷ شهریورماه در اختتامیه فاز اول رویداد تخصصی برای معرفی استارت‌آپ‌ها در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان، با بیان اینکه استان با وجود ظرفیت بالقوه چون جوانان تحصیل کرده توان تحولات بنیادین در راستای رویکرد اشتغال را دارد گفت: یکی از چالشها و دغدغه‌های اصلی، اشتغال فارغ‌التحصیلان و جوانان است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارها و راه‌حل‌های اصلی این مسئله اشتغال و خوداتکایی جوانان با رویکرد اشتغال مبتنی بر دانش و مهارت است.

رئیس جهاددانشگاهی استان با تأکید بر اینکه ضروری است زنجیره ارزش و همراهی و هم‌افزایی جوانان و دستگاههای متعدد ایجاد شود اظهار کرد: این زنجیره باید شکاف اشتغال استان را پر کند.

وی با اشاره به اینکه نیروی جوان تحصیل‌کرده از استان مهاجرت می‌کند، متذکر شد: راه حل این مشکل خود اشتغالی جوانان با نگاه فناورانه و ایده‌پرداز است. نگاه و رویکرد مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان کمک به اشتغال ایده‌محور و جوانان است که در پیکره واحد و هم‌افزایی دو دستگاه جهاد دانشگاهی و ورزش و جوانان استان این رویکرد را تقویت کرده و اشتغال‌هایی با نگاه خوداتکایی در استان را ترویج می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال معمول برای کشور سختی‌ها و هزینه‌های خاص خود را دارد گفت: در این راستا هدف ما در این مرکز پر شدن شکاف بین دستگاه‌ها و جوانان تحصیل‌کرده و ایده‌پرداز است تا ایده آنها تبدیل به دیده شود.

به گفته رهایی تبدیل شدن ایده به دیده یکی از اهداف مهم مرکز نوآوری جهاددانشگاهی است که یک حلقه اتصال بین جوانان و دتسگاه‌های اجرایی استان است که در این راستا حمایت مدیران از جوانان را می‌طلبد زیرا جوان نیاز به پول ندارد بلکه جوان باوری، اعتماد به جوانان و فرصت دادن به آنان است که اگر کاری را انجام می‌دهند حتی اگر ریسک دارد با باور جوانان این ریسک‌ها را بپذیریم.

وی با بیان اینکه ایده‌های جوانان دراین مرکز پرورش می‌یابد و تبدیل به دیده‌ها می‌شود متذکر شد: مقام معظم رهبری بر خود اتکایی، خودباوری و اقتصاد مقاومتی تاکید دارند که بر این اساس و با توجه به رویکردها، این مرکز می‌تواند کمک حال جوانان باشد.

رئیس جهاددانشگاهی استان گفت: ایده‌ها در مرکز نوآوری جهاددانشگاهی شناسایی شده و مدیران و دستگاه‌ها نباید به ایده‌ها فقط اقتصادی نگاه کنند بلکه فرهنگ اشتغال و خوداتکایی با ایجاد فضایی مناسب برای ایده‌های جوانان استان فراهم شود.

رهایی در پایان به رویکرد دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این دولت بر مبنای گام دوم انقلاب و فضایی برای خود اتکایی جوانان قدم بر داشته است.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا